Saturday, July 25, 2009 at 8:46 PM | 1 comments  
Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, mensia-siakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah.

"Tidak. Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu."

"Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa," jawab malaikat.

Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yang sedang berdiri. Di situ hanya ada dia sendirian. Makanya ia pun menyanggah,

"Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Disini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu."

"Inilah saksi-saksi itu," ujar malaikat.

Tiba-tiba mata angkat bicara, "Saya yang memandangi."

Disusuli oleh telinga, "Saya yang mendengarkan. "

Hidung pun tidak ketinggalan, "Saya yang mencium."

Bibir mengaku, "Saya yang merayu."

Lidah menambah, "Saya yang mengisap."

Tangan meneruskan, "Saya yang meraba dan meramas."

Kaki menyusul, "Saya yang dipakai lari ketika ketahuan."

"Nah kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu", ucap malaikat.

Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dimasukkan ke dalam jahanam. Padahal rasa-rasanya ia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, sekonyong-konyong terdengar suara yg amat lembut dari selembar bulu matanya:

"Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi."

"Silakan", kata malaikat.

"Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yg lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang terbasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahawa ia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan."

Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut di bebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga:

"Lihatlah, Hamba Tuhan ini masuk syurga karena pertolongan selembar bulu mata."
Posted by cutekatak Labels:
Friday, July 17, 2009 at 1:10 AM | 6 comments  
salam... hye blogie..sorry la sebab dah lama membiarkan blog saya ni bersawang...ehheheh sebenarnya tiap2 hari saya bukak blog..tapi xde idea nk tulis... ni saya menulis sebab sedih sgt dah membiarkan blog tersayang ni bersawang...[ memang senang nk bersawang dah memang ade spider..hehehe] hehehehe
uhuhuhuhh mesti semua pelik kan ngan title kali ni..heheh mari mari saya describe kan kenapa..heheheh
begini ceritanya...heheh saya cuma pelik dan hairan kepada mereka2 yang suka berckp sebelum tahu benda tu benar atau tidak...[ maen redah je nk ckp ape] suka suki je..sedang kan mereka x pernah pun mengalami situasi itu...e.g mcm pemain badminton malaysia...yang maen berhempas pulas sebab nk harumkan nama negara..n tetiba masa game tu dia kalah...so mereka2 yang menonton tanpa rasa bersalah pun akan mengutuk pemain tersebut .." apalah, maen macm pondan.mcm mana nk menang..." "memang bodoh...mcm tu pun leh kalah".

kadang2 saya yang dgr mereka berkata sebegitu geram je nk ckp " dah kalau korang hebat sgt nape x korang je yang wakil Malaysia g maen"... tp memikirkan sensitivity..saya pun hanya menyimpan di sudut hati kecil saya ini[ wah..wah bunyi cam sedih je]
xde la saya bukannya apa...try korang duduk di position diorang...diorg dah cuba sedaya upaya tp dah naseb x menentukan mereka menang nk buat cane...

ade jgk yang spesis suka kutuk2 pemimpin...saya bukan nya nk membela pemimpin ke apa ..x kira la penimpin tu dari tahap mana pun..sekolah ke , kolej ke,negara ke....tp kadang2 kita sebagai rakyat ni x nampak apa yang diorg perjuangkan untuk kita [ tp bila nampak mengutuk jugak konon nya nk publisiti la apa la... ni la mentaliti org kita] ..tp bersyukurlah wahai kawan2 juga rakyat malaysia diatas siapa pun jua pemimpin kita..sebenarnya untuk menjadi penimpin ni amatla sukar...bayangkanboleh ke seorg penimpin nk puaskan hati semua rakyat nya??? itu benda yang amat mustahil kan???mesti akan ade yang xkan berpuas hati...huuhuuhuh.
ni la dinamakan manusia og manusia....huuhhuhuhu nk buat mcm mana masing2 ada pendirian masing2 kan... so bak kata nabil...LU pikir la sendiri.... hehehhe
ok la...dah bnyk da saya melalut...hehhehe laen kali saya tulis lagi..ok daa..
-adios-

Posted by cutekatak
Tuesday, May 19, 2009 at 11:46 PM | 2 comments  

Mak.....


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya.

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
renung-renungkan la.....
Posted by cutekatak
Saturday, May 16, 2009 at 4:24 AM | 0 comments  
1. Printscreen your current wallpaper


2. State the reason why do u like/adore/cherish dinding kertas ini?
hehehehhe ntah biasala perasaan comel kot..kehkehekehe

3. Tag 10 people

1. cik nani loveis purple

2. cik emma
prettyinpink

3.me cik sara

4.ateen

5. cik ana busok..

6-7... anyone..hehehe
Posted by cutekatak
Friday, May 15, 2009 at 5:04 PM | 4 comments  
hye..huhuuh sorry lama x update blog..gagagga
hehehe bukan ape cam xde idea je ape yang nk tulis..hehehehhehe
sebenarnya selama 5 hari telah berlalu aku telah ditugaskan untuk ke SK taman midah 2 untuk mengobserve dak2 pre-schoolers..hehehe huuhuhuh.... sepertii kawan2 ku yang laen gak..hehehehhe dak2 ni besh la... walaupun aku ade ramai ank buah kat umah...tp melayan kanak2 ni amat la besh....hehehheheheh
yang lagi besh nya....ade dak ni chomel sgt nama dia sama ngan nama aku...syikin..heheheheh tp semua tawan2 dia panggil dia E-kin..so aku pun jd gak la CIKGU EKIN..mauhahahahah tetibe aku rasa dah tua..ngeh3x.....


ni la ekin yang comel??? heheheh comel kan dia??? dia xnk tgk kamera...malu sgt...heheh


ni lak sabrina....( ehheh sab ko ade dak comel gak nama sama ko) hehehehehhe..sabrina ni sgt la rajin n pandai....ajar cikit2 dah pandai nk buat..hehehhe


ni lak cikgu asma( cikgu yang buat praktikal kat ctu) heheheh ngah ajar dak ni pasal sayur sayuran...heheheheh n see semua kanak2 bergumbira..hehehehhe
lihatla ketekunan mereka membuat kerja..hehehhehe chomelnya..hehehhehe

lihatla ketekunan naz mengobserve..hakhakhakhakhakhak terpaku sebentar..hehhehe
huhuuhuhuh sememangnya profession sebagai seorg guru amatla mulia KERANA mendidik seorang insan untuk menjadi seseorg di masa hadapan( alamak sejak bila aku terskema lak ni?? aku rasa penangan g sekolah ni...wakakaka) heheh tp xpe..yang penting kita enjoy apa yang kita buat k..heheheheh

antara dialog mereka:
tempat: di meja mkn..

amirul: cikgu dalam mee ade sayur la...
cikgu: sayur?? sayur apa tu??
amirul: sayur-sayuran cikgu....

tempat: di meja mereka..
auni: cikgu! cikgu! bapak ekinn kan doktor...
ekin: nape ko ckp kat cikgu..malu la aku...
cikgu: blur!!!! wakakak

heheheh bnyk lagi sebenarnya diolog mereka yang membuatkan kami semua x kering gusi..uhuhuhuh amatla besh mereka2 ni semua..huhuhuhuuh tp nk buat cane sapai selasa je kami kat situ..tp xpe lah... yang penting mereka semua gumbira...hehehhehe

P/s= maaflah la ye kawan2....arini entry bernada skema sikit..heheheheh


Posted by cutekatak Labels:
1. Anda rasa anda hot?
hot???? memang pon..hot giler...skrang ni memang musim panas pon..sentiasa je oanas..lepas mandi pon leh berpeloh..hauhauhauahuah


3. Kenapa anda suka gambar ini?
shuke gambar ni sebab banyk menimbulkan kontroversi..heheheheh n then sebab shaye suke cup cake yang dijual mase tu sgt besh....

4. Bila kali terakhir makan pizza?
bila erk??? huuhuuh lupa dah sebab selalu je mkn pizza..tp lately ni x mkn dah..
lagi shuke nasi ayam kukur(bak kata emma) hehehehe

5. Lagu terakhir yang anda dengar?
lau ape erk???
uhhuhu huh!! thinking of u by kety perry..huhuhu

6. Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini?
duk jawab kuiz kat FB...heheheh saje shuke kuiz mengarut ngarut..hehehehhehe

7. Selain name sendiri, anda suke dipanggil dengan nama apa?
ape2 pun boleh...heheh

8. Tag lagi 6 org?
1. Cik ana busok
2. Cik dilah
3. Cik ateen
4. cik naa
5. Cik Nad


9. Siapa no.1 pada anda?
my bestie.

10. Org no.3 ada hubungan dgn sesiapa?
hehe ateen...ntah saye pon xtau tp sememangnya dia ramai secret admirer..hehehe kan ateen kan..nanti aku korek ngan juza..heheh

11. Kata sesuatu mengenai org no.5?
anak cikgu zaidi...hehehhe n dak ni sgt la kurus..heheh

13. Pesanan kpd no.2?
selamat mendrive kete anda..n selamat la mempraktiskan..heheh
Posted by cutekatak
Monday, April 27, 2009 at 9:01 PM | 6 comments  
salam..hye....
heheheh akhirnya aku dah sampai ke kg halaman....
hehehe memang besh arr..huhuhuhuhula
dan perjalanan ngan kawan2 ku yang ku sayam sgt la besh...huhuhu memang besh....
kami bergumbira di atas flight/...hahhahah
kami2 je yang bising.. memang havoc arr...heheheheheh tp memang besh...huhuhuhuhuuhhuhuhuhu
k lah saya nk g makan...dadadsad
dada adios...
Posted by cutekatak
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum